18 Mart 2020 Çarşamba

tahinli cevizli kek

kasımın sonunda merhaba demişim tarif ekleyeceğim demişim kaybolmuşum …..
mart ayının 18 inden …...selam konyadan selam …….herşeyi unutmuşum fotoğraf eklemeyi
fotoğrafa annebal yazmayı tabii benim yazmadığım süreçte herşey değişmiş ben eski kalmayı seviyorum format atmayı sevmiyorum ne hayatıma ne bilgisayara ne telefona (
ilk yazım daha duygusaldı ama silindi ….yazmaya tarife devam neden çünkü yapmayınca unuttuğumuz tatlar var mesela bu tarifi haftada 3 kez yaptım sandım ezberledim sonra çocuklara tekrar yapayım dedim  gözüm kapalı yaparım derken en püf noktasını unuttum 
yani yaşlanıyorum =)))) tariflere bakmak gerekiyor eski tarif defterleri yok ama bloğumuz var şükür...yazalım paylaşalım unutmayalım 


malzemeler

3 tane yumurta
1,5 su bardağı şekerler çırpın 
1 su bardağı süt
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ
2 su bardağına yakın un 
1 paket kabartma tozu  
un hariç bütün malzemeyi ekleyin karıştırın
unu eklerken dikkat edin çok katı olmasın benim kullandığım katmer un 
1,5 su bardağı yeterli geldi
unu ekleyince yağladığınız dikdörtgen borcama dökün 
üzerine 1 su bardağı tahini gezdirin 
tahinin üzerine de 1su bardağı iri kıyılmış cevizi ekleyin 
170derece ısıtılmış fırında pişirin 
fırından çıkardıktan 5 dakika sonra 
10 çorba kaşığı pekmez gezdirin

afiyet olsun


dikdörtgen borcamı yağlayın 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters