18 Kasım 2014 Salı

kalbura bastı

bir günlük aksaray gezisinden bir tarifle sizleyim ....
her yolculuğumuzda ülkemi ve insanlarını kat be kat seviyorum.... somuncu baba ziyaretiyle başlayan gezimiz aksaray helvadere köyündeki misafirliğimizle devam etti....herkes samimi herkes daha dün görüşmüşüz kaç yıldır tanışıyormuşuz gibi ....ki ev sahibesi dışında herkesle yeni tanışıyoruz seviyorum samimiyeti içtenliği doğallığı ......
musmutlu gecen 18 saat....helvadere  ye gidip mihribanımın annesine uğramamak olmazdı bir 10 dakika sarıldık sohbet ettik yetti bize  uğramadan gitsem huzursuz olurdum ....dönüşte gene londra dostlarından nurgül ablada 10 dakika zaman kısıtlı da olsa örmek hal ve hatır sormak sevdiğini ve sevildiğini hissetmek güzeldi....aksaray dönüşü kendimi aksaraylı hissettim ve oradaki güzel insanlara içten dua ettim bizleri burada karşıladıkları gibi Allahım mahşerde hepsini güzelliklerle karşılasın .....
artık nerelisin diyenlere ankarada doğdum büyüdüm ailem yozgatlı eşim giresunlu dan sonra ruhum da aksaraylı diyeceğim ;)

sırada muhteşem bir kalbura bastı var ...nurgül ablamın kızı hafize sümeyyem yapmış ben  bir çatal aldığımda hazır zannettim nurgl abla hocası tatlıyı sümeyye sizin için yaptı deyince hemen fotoğrafladım ...tarifini almaya vakit yoktu dün telefonla tarif işinide hallettim muhakkak yapılacaklar ve yenilecekler sırasında zirvede
ellerine sağlık hafız.......

malzemeler ve yapılışı
yarım paket margarin 
1 çay bardağı sıvı yağ
2 kaşık toz şeker
2 kaşık yoğurt
1 yumurta
1 paket kabartma tozu 
aldığı kadar un

şerbeti
2,5 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su

tarifdeki püf nokta margarin ve 3 kaşık unun kavrulması güzel kavrulması sümeyyenin deyişiyle yanacak kadar kavrulması karışım ılındıktan sonra
 bütün malzemeleri katarak yumuşak hamur yapın 
şekil verdikten sonra isterseniz rendeye basın sümeyye yumurta aparatıyla çizmiş 
bu şeklin daha güzel piştiğini söyledi aparat yoksa çatalla çizebilirsiniz
pişirdikten sonra soğuyan şerbeti sıcak tatlıya dökün ikram edeceğiniz gün şerbetleyin 2. güne kalırsa tatlı biraz yumuşuyor
afiyetle.......


2 yorum:

  1. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. Evdeki tum yumurtalari su an pismekte olan ispanakli borege kullandim ;( blogu daha erken ziyaret etseydim birini ayirirdim.

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters