29 Kasım 2009 Pazar

balkabaklı börek


bayram geçmeden tatlı bir tarifle buradayım ,ev baklavası biraz bekleyebilir;)
tarif fatma görümceme ait görümcem yufkayıda kendi açıyor ben hazır yufkayla yapıyorum ;(
lezzet olarak çok farklı ama yaptığınız takdirde vazgeçemeyeceksiniz....
aynı zamanda bu tarifi 48.P.D.Ç.S etkinliğinin evsahibi sevgili elzemhobby e gönderiyorum
malzemeler
  • 1 kg yufka
  • 300 gr rendelenmiş balkabağı
  • 1,5 su bardağı tozşeker
  • 1,5 su bardağı fındık
  • 3 yumurta
  • 1 bardak süt
  • yarım bardak sıvıyağ

 yapılışı
  1. yumurtayı sıvıyağı sütü çırpın yufkaları masaya serin ortadan ikiye kesin.
  2. yumurtalı harcı yufkanın hertarafına sürün rendelenmiş kabağı yufkanın her tarafına serpin
  3. üzerine 2çorba kaşığı tozşeker ve fındık serpin çok sıkmadan rulo yapın
  4. her yufkaya aynı  işlemi yapın yağlanmış fırın tepsisine dizin
  5. üzerine yumurtalı harçdan sürün önceden ısıtılmış 200 derece fırında kızarana kadar pişirin

bloguma uğrayan herkese mutlu sağlıklı bayramlar
afiyet bal şeker olsun ........

8 yorum:

  1. elinize sağlık ,
    bizlerde elde açma yufkayla yaparız,
    çok sevgiler diliyorum,
    Nice bayramlara...

    YanıtlaSil
  2. tşkler nunu;)
    seni burada görmek çok güzel.......

    YanıtlaSil
  3. ooo ne kadar değişik ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Tarifinizi yayına aldım Eminecim.teşekkür ediyorum.tekrar beklerim farklı tariflerinle. yorumdan ya da c box dan haber bırakabilirsin.sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  5. ben mihriban aysedeyim blogunla tanismak firsati buldum nihayet ayse senin bloguna girib okumaktan hicbirsey yapamiyor suna bir seyler yollada kocasinin sesi kesilsin ayseyi faka bastirtik bize yemek pisiriyor seni dusunuyordum saba tumeri seyrediyordum senin ona mi onun sana mi benzedigine sen karar ver cok benzettim artik senin takdirine birakiyorum seni seviyorum opuyorum

    YanıtlaSil
  6. mihriban çok hoşsun ....
    seni seviyorumm

    YanıtlaSil
  7. adim adim resimlerle tarif demek, bu cok profosyonel olmus, begendim.

    bilirsin bi resim bin kelimeye bedeldir, ne der o akilli ingilizler, "a picture is worth a thousand words"....

    YanıtlaSil
  8. insan tarifi okuyor bir de adım adım resimlerde yapılışını görüyor ve de TATMAK istiyor.
    1. benim kocam karadenizli değil
    2. asla pazara gitmez
    3. gitse de balkabağı almaz
    4. alsa da asla soymaz
    5. dondurulmuş rende balkağı satılıyor mu?
    çok canım çekyi de...

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters