30 Aralık 2012 Pazar

kabak çorbası

elimde büyük bir cevher var....tülay teyzemin kızı gökçe ablaya hazırladığı yemek ve pasta defteri.....o kadar farklı o kadar ilginç ki anlatamam.....gökçe abla hem doktor hem anne hem eş olunca mutfakta geçirdiği zaman az ama bi o kadar da kaliteli olmak zorunda sanırım yani tülay teyzem öyle düşünmüş ve pratik tatlı tuzlu ana yemek ve balık tarifleri defteri hazırlamış mesela bir çorba tarifi yazmış ardından daha güzelini daha kısa yapılmış olanını daha lezzetlisini yapmış yada yemiş hooop o tarifin üzerine yeni bir sayfa yapıştırmış yeni tarifi yazmış=)))) ne ilginç demi arka sayfaya değil eski çorba tarifinin üzerine yapıştırmış =))) o kadar güzel yazmış ki bi pasta tarifinde keki fırından çıkar soğuyana kadar tepsileri yıka yazmış=))))) annelik bu olsa gerek hemi.....bende çocuklarıma buradan bir tarif defteri bırakıyorum=)teyzem kadar ince ve ayrıntılı olmasa da yazıyorum....unutmadan teyzem bana da bir defter hazırlayacak söz verdi .....merak ve heyecanla o defteri bekliyorum .....

uzun yazmışım acilen tarife geçiyorum.....
muhteşem kabak çorbası(ben yapınca muhteşem olurmu bilmem)

malzemeler ve yapılışı
düdüklü tencereye 2 çorba kaşığı sıvı yağ ve doğradığınız1 tane kuru soğanı koyun ve kavurun rendelenmiş büyük 1 havucu da ilave edin kavurun 1 çay kaşığı kimyon yarım çay kaşığı zerdeçal ekleyin 4 su bardağı su ilave edin tuz 1 defne yaprağı ve 1 çorba kaşığı limon suyu ilave edin rendelediğiniz 3 kabağı da düdüklü tencereye koyun kapağını kapatın fısladıktan  15 dakika sonra altını kapatın

terbiyesi
1 çorba kaşığı unu yağsız tavada bir kaç dakika kavurun 1 çorba kaşığı tere yağı ilave edin çevirin 1 su bard tavuk suyu 1 su bard süt ilave edin  kaynatın
terbiye karışımını düdüklü tencereye ilave edin bir taşım kaynatın  blenderden geçirin üzerine yarım demet dereotu doğrayın.....ve afiyetle için......

dipnot_ bu post 2012 nin 100.yazısı olmusş=)


28 Aralık 2012 Cuma

düdüklü tencerede kavurma

bir ton pasta salata tarifinden sıra gelmiyor ki güzel bir ana yemek tarifi ekleyeyim.....ama dün akşamki kavurmanın tadına bakınca eklemeliyim dedim ve azmettim fotoğrafladım ve yayında.....dün akşama kadar evde değildim ....dolaptan et çıkarmıştım aslında fırında patatesli yemek yapacaktım....ama oğlumun beklemeye tahammülü olmadığını anlayınca daha çabuk olacak bu tarife geçiş yaptım.....kolay ve kısa zamanda masamızdaydı....

yapılışı
etleri küçük küçük doğradım düdüklüye koydum üzerini geçmeyecek kadar su koydum ve fısladıktan10 dakika sonra kapattım o suyu süzdüm (son zamanlarda yemeklere kattığım tüm etlerde bunu yapıyorum kanından arıtmak için) biraz sıvı yağı ekledim düdüklüye 2 tane kuru soğan doğradım ve etlerle birlikte 4_5 dakika kavurdum etlerin yarısına kadar su ekledim düdüklüyü kapattım kısık ateşte yaklaşık 20 dakika pişirdim
servis etmeden önce tuz ve kırmızı biber ekledim pilavla servis yaptım.....
afiyetle

hayırlı cumalar

26 Aralık 2012 Çarşamba

kuru fasulyeli pasta

veeeee karşınızda kuru fasulyeli browni..... benim gibi ön yargılı olmayın ve muhakkak deneyin......ben  pasta yapacak olsam ve tarifin başında kuru fasulyeli browni yazsa direk geçerim bakmam bile.....ön yargı buna deniyor sanırsam .....bi oku bi yap bi tad......yoook direk eliyorummmm.... pehhhhh fasulyeli pastamı olurmuşşşş..... daha da neler çikolata dururken fasulye neme lazım.....vs vs .... bu söylemler devam eder....ama bugün bir daha anlıyoruz ki denemeden önce asla bilmediğiniz lezzetler hakkında ön yargılı olmuyoruz deniyoruz veee tadıyoruz veeee emin olun çok beğeniyoruz=))))tadını anlatayım az biraz kestaneli çikolata gibi....az biraz browni gibi..... az biraz çikolatalı kek gibi.....
yorum yazmayan yazamayan sevgili okur.......sizden ricam bu pastayı yaparsanız lütfen bir dakikanızı ayırın ve yorum yazın ....lütfen........

malzemeler
2 su bardağı haşlanmış rondodan geçirilmiş kuru fasulye
2 su bard şeker
4 yumurta
1,5 su bard kıyılmış ceviz badem fındık karışımı
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı kakao
sosu
1 paket çikolata sosu
2,5 bardak süt
yapılışı
şeker ve yumurtaları  4_5 dakika mikserle çırpın fasulye hariç diğer malzemeleri sırasıyla ekleyerek mikserin düşük ayarında çırpın en son fasulyeyi ekleyin ve tahta kaşıkla yavaş yavaş karıştırın yağladığınız dikdörtgen büyük borcama dökün ve önceden ısıtılmış fırında pişirin
çikolata sosunu sütle pişirin kekin üzerine ekleyin
afiyetle
tarifimi etkinliği devam eden arkadaşıma gönderiyorum....tıklamak isterseniz http://yersofrasi.org

dipnot_tarif lezzetli komşum aynur hanıma ait sizle paylaşmak için fotoğrafladım ince ince tarif detaylarını aldım az önce mesaj yazdım kestane ne kadar yazmamışsın diye=)))) veee kestane yok o tadı veren fasulye mesajı gelince kendime yuhhhh dedim......ben o iki dilimi kafkas kestane şekeri tadıyla nasıl yedim diye kendime hayrettt ettim =)))




25 Aralık 2012 Salı

sade kek

2012 nin son haftası ......zaman nasıl geçiyor anlamak mümkün deyil.....sadece günlerin peşinden koşuyorum.....yorulduğumu hissediyorum....bu yorgunluk son 5 aydır daha da yoğunlaştı ......iş nedeniyle eşim uzaklarda.....o yokken özellikle çocuklara yetemediğimi düşünüyorum.....
yazının gerisi gelemedi.=))) yazdım sildim tekrar sildim yazdım......
tarife geçelim...son zamanlarda kek yaparken unu azaltıyorum daha yumuşak olsun diye bu da yumuşacık bir kek tarifi....

malzemeler
3 yumurta
1 su bard şeker
1 su bard süt
1 su bard yakın sıvı yağ
yarım su bard ceviz
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
un

yumurta ve şekeri mikserle çırpın kalan malzemeyi sırasıyla ekleyin ve karıştırın 180 derece önceden ısıtılmış fırında yarım saat pişirin
afiyetle

bu yumuşacık keki  P.D.Ç.S  etkinliğine ev sahipliği yapan http://yersofrasi.org/  a gönderiyorum

22 Aralık 2012 Cumartesi

arpa şehriye salatası

eleştiriye açık olmayı isterdim.......herkesin damak tadının farklı olduğunu bilmeme rağmen =) herkesin her yapılanı beğenmesini istiyorum.....acaba şunu da eklesek mi  bunu da çıkarsak mı sorularını sevmem =))) ne alakaysa tarif tarifdir ve harfiyen yapılması gerekir eklemeden eksiltmeden!!!!
bu sitemim mihribana az önce telefonda konuştuklarımıza dair.....portakal soslu tatlıyı çokkkk beğenmiş.....birazcık değiştirmiş.....birazcıkmışşşşş tamamen farklı bir pasta yapmış .....o da çok güzel olmuştur eminim .....ama o kadar çok değiştirmiş ki yapacağım ve tarif olarak ekleyeceğim.....ama ilhamı annebaldan alıp onları mihribanca lezzetlere dönüştürmek de her yiğidin harcı deyildir......gene de takip de olduğu için yorum yazmasa da burada olduğu için tarifleri değiştirse de yaptığı için teşekkürler arkadaş.....

gelelim burda olma sebebimiz tarife ....tülay teyzemin lezzetlerinden .....her masaya yakıştığını düşünüyorum ...bence yazması yapmasından daha kolay.....denemek isterseniz buyrun tarif.....

malzemeler
2 su bard arpa şehriye
200 gr küçük küçük doğranmış tavuk eti
4 su bard su
yarım çay bard sıvı yağ
yarım demet maydanoz
yarım demet dere otu
yarım demet yeşil soğan
tuz
kırmızı biber
yapılışı
1 bardak şehriyeyi teflon tavada yağ koymadan rengi değişene kadar kavurun ılıyınca kalan 1 bardağı da ekleyin ve karıştırın
tavukları tencerede kendi suyuyla iyice kavurun 4 su bardağı su ekleyip bir taşım kaynatın şehriyeleri ekleyin kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin kapağını açıp 10 dakika dinlendirin yarım çay bardağı sıvı yağı ekleyin ve karıştırın yeşillikleri doğrayın tuz ve biberi ekleyin karıştırın tüm malzemeleri karıştırın servis tabağına koyun.....
afiyetle........

21 Aralık 2012 Cuma

porselen demlik

hayırlı cumalar .....gününüz hayırlı ve bereketli olsun......hiçççç ummadığım bir anda bir not aldım 'tarifiniz birinci oldu size porselen demlik göndereceğiz iletişim bilgileriniz lütfen' dedi sevgili gülcan......gelibolu 17 mideden kalbe 77 P.D.Ç.S etkinliğine gönderdiğim tarif birinci olmuş.....son 4 yıldır yapılıyormuş ve ben katılırken sonunda ödül olduğunu bile bilmiyordum.....kazandığımı öğrenince mutlu oldum......hediye vermeyi severim ama almayı daha çok seviyorum galiba....teşekkürler sevgili gülcan.....telefonda iletişim bilgilerini sıla hanıma verdim (ismi doğru hatırlıyorsam tabi)ona da teşekkür ediyorum...... bu etkinliğe emek veren herkese çok teşekkür ediyorumm....
yeni tariflerle yeni hediyeler kazanmak üzere=)))......
annebaldan saygılar.....
dipnot_ sevgili hanhildem sormuş hangi tarifle kazandın diye havuçlu yaşpasta tarifiyle haketmişim=)))

20 Aralık 2012 Perşembe

havuçlu toplar

son zamanlarda eski tatları özlediğimi fark ediyorum....sanırım bu yaşlanmanın ilk belirtileri..... ben çocukken annem yapardı bu toplardan ve ben çok severdim.....hala da seviyorum....ama lezzetler o kadar çoğaldı ki sıra bile gelmiyor bu topları yapmaya....sena mın isteğiyle yaptım .....biraz çok pişirmişim siz yaparken rendenin ince tarafıyla rendelerseniz çok pişirmenize gerek kalmayacaktır......

malzemeler
yarım kilo havuç
yarım su bard şeker
yarım su bard su
yarım su bard kıyılmış ceviz
1 paket pötibör bisküvi( 20_25 tane)
hindistan cevizi (bulamak için)
dilerseniz tarçın(ben koymadım)
yapılışı
 rendelenmiş havuçları suyu ve şekeri tencereye koyun kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin
bisküvileri kırın (rondodan da çekebilirsiniz) kıyılmış cevizlerle birlikte ılımış olan havuçlu karışıma ekleyin
karıştırın küçük toplar yapın hindistan cevizine bulayın..... ve servise hazır....
afiyetle

tarifimi p.d.ç.s 78.etkinliğine ev sahibeliği yapan http://yersofrasi.org/ bloguna gönderiyorum.....

16 Aralık 2012 Pazar

hatice leyra


 bu güzellik başer ailesine 17 yıl sonra geldi....çünki annesinin büyük hayalleri vardı yarım bıraktığı okulunu bitirecekti.....mesleğini eline alıp hayatına devam edecekti.....planda leyra yoktu abisi yiğit yetiyordu... ya da ablam öyle zannediyordu....sonra ne oldu nasıl oldu ablamda bir bebek heyecanı başladı..... şu sözü bile duydum ondan 'en doğrusunu sen yapmışsın' en doğrusunu rabbim bilir ..........
 rabbimde lütfetti 9 kasım 2012 de bu zeytin gözlü merhaba dedi bizlere........
 herşeyini dantel gibi işledi ablam ...bu kapı süsünü de kendisi yaptı mutluluklaa.....
 burda 12 günlük sanırım saçlarına dikkat lütfen........=)
 bu da anne kız mutluluğu.....
 unlu leyra ananesinin evinden çıkarken bereketli uzun bir ömrü olsun diye sürüldü....
en büyük kız torunla en küçük torun.......
hatice sena ve hatice leyra....abisiyle fotoğrafı yokmuş bende.....
rabbim ömrünü sağlıklı mutlu huzurlu eylesin inşallah ......

ıspanaklı salata

16 aralık benim ikinci hayatımın başlangıcı.....bir nevi doğum günüm.......aynı zamanda eşimin doğum günü.....
tam 3 yıl bitti bugün.....önemliydi 3yıl......tekrar edebilirdi.....önemli 3 yılı tertemiz bitirdik inşallah....bu çetin imtihanı hakkın rızasına uygun geçirebilmiş olmak ümidi ile....

fotoğraf güzel deyil .....tadı resimden daha güzel tariflerden.....kış boyu defaten yapacağım kesin.... daha güzel fotosu olursa ekleyeceğim.....siz fotoğrafı hoşgörün ve muhakkak deneyin.........

malzemeler
yarım demet ıspanak
yarım demet dereotu
yarım demet maydanoz
yarım limon suyu
1 kase nar
nar ekşisi
tuz
sıvı yağ
tüm malzemeyi doğrayın ve karıştırın limon suyu nar ekşisi tuz ve sıvı yağı çırpın salatanın üzerine dökün

afiyetle.........



12 Aralık 2012 Çarşamba

yeşil mercimek çorbası

kış günlerinin vazgeçilmez çorbası.....ben yanında salata ile seviyorum.....o kadar doyurucu ve lezzetli ki yanına her şey fazla geliyor.......taze bir dilim ekmek bol yeşillikli salata ve çorba ........ ben kare kesilmiş hamurla yaptım evde erişte varsa o da olabilir.....lezzet aynı.....muhakkak deneyin.....

bugün 12 12 12 rakamlara çok takılmam ama bugün yazı yazayım ve anı olarak kalsın istedim......bol sohbetli  ve bol yağmurlu bir gündü.....güzeldi....eşimden gelen bir koli hediye de güzel günümüzü daha da güzelleştirdi......bu güzel günün şükrünü eda edebilirim inşallah.....

yapılışı
bir su bardağı yeşil mercimeği iki üç saat ıslatın
 yarım saat üç su bardağı su ile haşlayın mercimek haşlanınca suyunu süzün
 çorbanın renginin bulanık olmaması için az suda haşlanırsa mercimeğin vitamini gitmemiş oluyor
tavaya bir kaşık tereyağı ve sıvı yağı koyun küçük küçük doğranmış yarım kuru soğanı ekleyin ve kavurun  bir çorba kaşığı salça koyun ve kavurun bir tatlı kaşığı nane ilave edin  ayrı bir tencereye kaynar su koyun
 bir çay bardağı erişteyi ilave edin süzülmüş mercimekleri ekleyin tavada kavrulan salçalı sosu ekleyin ve kısık ateşte erişteler pişene kadar yaklaşık on on beş dakika pişirin.....

huzurla sağlıkla afiyetle......

11 Aralık 2012 Salı

yoğurtlu karnabahar

tarife geçmeden önce bir şey sormak istiyorum müsade varmı_? bilgisi olan herkese soruyorum cep telefonundan bloga yorum yapılabiliyormu_? son zamanlardaki araştırmalarımın sonucu öğrendim çevremdeki herkes cepten giriyor okuyor tarif alııyor ve destanlaşmış yorumlar yazıyorlarmış(rivayete göre=))))) ama okunası yorumlar iletilemiyormuş(((( bunun sebebi bu blog dan mı kaynaklanıyor_? tüm bloglar mı bunu yaşıyor_?.....ya da kontrol panelinde etkinleştirmem gereken bir yer var da ben mi bilmiyorummmm......
okuyan ve bilgisi olan lütfen beni bilgilendirsin.......şimdiden teşekkür ediyorum......

ve tülay teyzemin kolay ve lezzetli karnabahar salatası.....
malzemeler
1 orta boy karnabahar
1 su bard yakın iri kıyılmış fındık
sos
1 kase yoğurt (susuz)
1 diş sarımsak
1 çorba kaşığı sirke
2 çorba kaşığı sıvı yağ
tuz kırmızı biber

karnabaharları sirkeli suda bekletin ve kurutun küçük küçük doğrayın servis kabına alın fındığın yarısını dökün karıştırın sos malzemelerini ayrı bir kapta karıştırın karnabaharın üzerine dökün  fındık ve kırmızı biberle süsleyin.....
afiyetle

dip not_ umduğunuzdan daha güzel bir lezzet kimse karnabahar olduğunu anlamıyor ve kıtır kıtır yenen farklı bir lezzet oluyor......

9 Aralık 2012 Pazar

portakal soslu tatlı

son günlerimizin favori tatlısı.....tülay teyzemin eskimeyen tatlısı olarak da sunabilirim.....mutfak konusunda tülay teyzeme benzediğimi söylediklerinde çok mutlu oluyorum.....ve onun kadar iyi olmadığımı biliyorum....ama benzetilmekte hoşş....bana annebalım diye hitap eden tülay teyzeme sevgiler .....bundan sonraki tarif de teyzeme ait....

kreması
6 su bard süt
1 çay bard un
yarım çay bard nişasta
1 su bard şeker
1 limon kabuğu rendesi
1 yumurta
1 paket vanilya(kaynadıktan sonra)

sosu
2 su bard portakal suyu
1 su bard mandalina suyu
2 çorba kaşığı nişasta
5 çorba kaşığı şeker

yarım paket pötübör bisküvi
sosla kremanın arasına yarım su bardağı iri kıyılmış fındık serptim

vanilya hariç tüm krema malzemelerini karıştırarak kaynatın bisküvileri elinizde kırın ve diktörgen borcama kırın üzerine hazırladığınız kremayı dökün sos malzemelerini karıştırarak kaynatın soğumuş kremanın üzerine dökün soğuyunca bol hindistan cevizi ile süsleyin.......
afiyet bal şeker olsun......
not- tarifi ikinci kez denediğimde mandalina suyuyla yaptım o da güzel oldu.....

5 Aralık 2012 Çarşamba

etli bamya çorbası

annebal yemek blogundan çok  tatlı pasta poğaça blogu olmuş.....fark etmeden fark ettirmeden .....aslında başlarken öyle farklı bir amacım yoktu beğendiğim sevdiğim lezzetleri kaydetmek ve paylaşmaktı.....sonuç dan şunu anlıyoruz ki annebal yemek yemiyor ya da az ve öz yiyor...işi gücü sütlü tatlılar börekler kurabiyeler yemek ve yapmak olmuş......işin aslı evet yemek yapmayı daha az seviyorum ... bundan sonra daha sık ana yemek ve çorba tarifleri yazmak dileğiyle......
bu lezzetli tarif için kardeşim sümeyye ye teşekkürlerimi sunar devamını beklediğimi  belirtirim)))))))

yapılışı
200 gr çok küçük doğranmış eti(kuzu eti olursa daha güzel olur) tencerede 2 kaşık sıvı yağ ile kavurun ayrı bir tencerede su kaynatın kaynayan suya 4 avuç kuru bamya atın bamyayı koyar koymaz  1 limon suyu ilave edin yaklaşık 10 dakika kaynatın bamyaları süzüp iplerinden ayırın kavrulan ete 1 baş soğan doğrayın ve iyice kavurun 2 çorba kaşığı salça ilave edip kavurmaya devam edin bamyaları ekleyin 6 bardağa yakın su ekleyin (su miktarını  artırabilirsiniz) tuzunu ve baharatını ve yarım limon suyunu ilave edip yaklaşık yarım saat pişirin
afiyet olsun....




3 Aralık 2012 Pazartesi

erişteli salata

son zamanlarda her şeyi unutuyorum ((((en son örneklerden biri..... yakın zamanda ( son 1yıl içinde) komşularımla benim evde içli köfte yapmışız  .....daha doğrusu denemişiz......en ufak hatırlamıyorum((( konu arasında anlatılınca nerde ne zaman kiminle dedim .....seninle senin evinde deyince hafızamı yokladım tık yok((((( son zamanlarda bu olayı çok sık yaşamaya başladım..... ameliyattan dolayı diyordum ama .....3 yıl geçti düzelmem gerekmezmi? umarım kalıcı bir sorun deyildir demi=)

makarna salatası yerine annemin ev erişteleriyle denediğim salata.....lezzetine bakan herkes çok beğendi..... ev eriştesi olduğu için tadı bir basamak  daha güzeldi ......bu basit tarifi denemek isterseniz buyrun tarif......
.
malzemeler
3 su bard erişte
2 tane kırmızı biber
1 bardak mısır
yarım demet maydanoz
yarım demet dereotu
3 tane salatalık (kabuğu soyulmamış)rendelenmiş
sosu
1 kase yoğurt(susuz)
2 tatlı kaşığı kuru nane
tuz
2 çorba kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı kırmızı pul biber

erişteyi haşlayın yeşillikleri doğrayın karıştırın sos malzemelerini ayrı bir kapta karıştırın erişteli karışımla harmanlayın .....
afiyetle......



1 Aralık 2012 Cumartesi

havuçlu yaş pasta

çevremdeki herkese yorumsuzluktan ne kadar şikayet ve sitem ettiysem ....son zamanlarda gördüğüm yakın arkadaş ve akrabalarım yorum yazıyorum ama siliniyor sana ulaşmıyor diye açıklamalar yapıyorlar=) okuduklarını ve tariflerimi yaptıklarını bilmek hoşuma gidiyor....ama yazıya da döksünler istiyorum =))
bildiğim kadarıyla telefondan yorum yazılamıyor.....benimle mı alakalı blog ayarlarıyla mı alakalı bilmiyorum......bir ara google amcaya sorup düzeltme yapmam gerek......siz gene de yorumlarınızı eksik etmeyin......(bana ulaşana kadar pes etmeyin)
bugünkü tarif yıllardır bildiğimiz hiiiç eskimeyen bir tat.....havuçlu kek le birleşen krema.....ama sevgili yengem o kadar güzel yapmıştı ki ikinci dilimi yememek için zor tuttum kendimi.....arşivimde olması için ekliyorum.....her havuçlu kek ve krema birleşince bu tadı vermiyor haberiniz ola........

malzemeler
keki
4 yumurta
2 su bard rendelenmiş havuç(suyunuda elinizle sıkın)
1 su bard şeker
1 fincan mısır nişastası
4 fincan un
2 fincan sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bard ceviz ve fındık karışımı(iri çekilmiş)
2 paket kabartma tozu
1-2 damla sirke

yumurta ve şekeri mikserle çırpın kalan malzemeyi de sırasıyla karışıma karıştırarak ilave edin kabartma tozunun üzerine sirkeyi damlatın ve hamura ekleyip karıştırın 180 derece fırında pişirin (dikdörtgen büyük borcam )

kreması
5,5 su bard süt
1 yumurta sarısı
1 su bard kavrulmuş un
1 fiske tuz
1 su bard şeker
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı tere yağ
 süslemek için hindistan cevizi ve fındık

4 su bard sütü tencereye koyun ve kaynamaya bırakın  1,5 su bard süt yumurta sarısı ve kavrulmuş unu mikserle çırpın ısınmış olan süte ilave edin ve kaynayıncaya kadar karıştırın 1 su bard şeker ve tuzu ilave edin bir taşım daha kaynatın vanilya ve tereyağını ekleyip karıştırın keki ikiye kesin arasına ve üzerine kremadan sürün hindistan cevizi ve fındıkla süsleyin....yumuşacık bir pasta oluyor.....
afiyet bal şeker olsunn

30 Kasım 2012 Cuma

patatesli börek


patatesli börekleri seviyorum.....bu da sevdiklerimden biri ......akşamdan yapılıyor ve buzluğa atılıyor misafirden 1 saat önce çıkarıp kesiyoruz ve pişiriyoruz..... bir gün önceden yapılıyor misafir gelmeden  önce pişiriliyor.....sabah misafir öncesi telaş yapmamak için ideal......






malzemeler
6 tane yufka
1 çay bardağına yakın sıvı yağ

iç malzemesi
6 tane patates
yarım demet maydanoz
yarım çay bard sıvı yağ
100 gr kaşar peyniri
tuz
karabiber
kırmızı biber
üzerine 
1 kase rendelenmiş kaşar
pul biber
yapılışı 
bir bütün yufkayı serin sıvı yağı fırça yardımıyla yufkanın her tarafına sürün bir yufka daha serin üzerine yağlayın üçüncü yufkayı serin ve yağlayın patatesleri haşlayın ezin maydanozu baharatını ekleyin iki kaşık sıvı yağı ekleyip karıştırın üç katlı yağlı yufkanın üzerine patatesli harcı yayın resimdeki gibi her tarafına ve ucundan başlayarak sarın ikiye kesin streç filmle kapatın ve buzluğa koyun kalan 3 yufkayı da aynı şekilde sarın bir gece buzlukta bekletin pişirmeden yarım saat öncee çıkarın 10 dak bekletin bıçak yardımıyla iki parmak kalınlığında kesin yatay olarak yağlanmış fırın tepsisine dizin üzerine rendelenmiş kaşar ve kırmızı pul biber serpin 200 derece fırında kızarana kadar pişirin.....
etkinliği devam eden  gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com a gönderiyorum.....

27 Kasım 2012 Salı

hindistan cevizli pasta


londra ya ilk gittiğimizde her şey zor gelmişti ve' gidene mi zor kalana mı ?'......sorusuna canı gönülden gidene zor diye cevaplamıştım......tam sekiz sene geçmiş şimdi bu soruya kalana zor diye cevap vermek istiyorum .....demek ki bu sorunun cevabı şartlara göre değişir miş=)))))
son zamanlarda yine yeniden sağlıklı beslenmek istiyorum(((( ama olmuyor sırf istemek .....sadece istemek yetmiyor ama ben sadece istemek kısmını yapabiliyorum icraata geçemiyorum.....sağlıklı hissediyorum ama biraz daha dikkat etmem gerektiğini de biliyorum ......isteklerimizi gerçekleştirmek dileğiyle.....

pastanın adı dondurmalı pastaymış......ama ben adını beğenmedim dondurma yokken adı neden dondurmalı olsun ki......buzdolabında beklediği içinmiş ......tüm kremalı pastalar buzdolabında bekliyor....hepsinin adı o zaman dondurmalı pasta olsun  demi =)))))yazıldığı kadar zor deyil .....hind
istan cevizini seviyorsanız muhakkak deneyin.....

muhallebisi
3,5 su bard süt
5 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 su bard şeker
1 paket vanilya
1 kaşık margarin
keki
4 tane yumurta
4 kaşık kakao
1 su bard şeker
1 su bard un
1 paket kabartma tozu
kreması
2 çay bard süt
2 çay bard şeker
2 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı nişasta
4 yemek kaşığı hindistan cevizi

margarin ve vanilya hariç muhallebi malzemelerini pişirin margarini ve vanilyayı ilave edin karıştırın ılımaya bırakın kek için yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın kakao un ve kabartma tozunu ekleyin yağlanmış küçük yuvarlak borcama dökün önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin kek soğuyunca  ikiye kesin arasına hazırladığınız muhallebiyi dökün kremayı karıştırarak pişirin sıcakken kekin üzerine dökün servisten önce bir gece buzdolabında bekletin....
bu leziz tarifi sevgili arkadaşım gülcanın etkinliğine gönderiyorum.....tıklamak isterseniz...http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/

afiyetle.........

22 Kasım 2012 Perşembe

şalgamlı pilav

bir önceki yazımı sevmedim.....beğenmedim....hissettiğim duyguları ve mutlulukları o kadar kesmişim ki her şey yarım yazılmış sanki.....bunu bilin istedim=)

şalgamlı pilav ....adını duyunca asla yemem dedim....sevmem ya şalgam suyunu bunu da öyle düşündüm.....ama bir kez daha yanıldım......çok lezzetliydi....ikram masalarınızı renklendirmek isterseniz muhakkak deneyin .....hem kolay hem lezzetli hem de farklı..........

malzemeler
1,5 su bard pirinç
3 su bard şalgam suyu
1 kase garnitür
1 kase mısır
yarım demet yeşil soğan
yarım demet maydanoz
2 tane kımızı biber
tuz , sıvı yağ

yapılışı
pirinci yarım çay bardağı yağ ile kavurun tuzu ilave edin ve şalgam suyunu ekleyin kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin  kalan malzemeleri ince ince doğrayın ve karıştırın servise hazır......

afiyet olsun.....

21 Kasım 2012 Çarşamba

mutluluk

 süslü kızım berra..... her bayram vazgeçilmezimiz kına .....babasının yaptığı desenlerle....alttaki resim de berranın ev hali=))) kime çekmiş kimden görüyora gerek yok kızımın içinde var=).....

güzel günler yaşıyoruz.....bu güzelliklere vesile olan arkadaşım pınar ve zehra ya teşekkür ediyorumm.....profiterolle bana sürpriz yapan pınar ....ince düşünce ile blogtan en sevdiğim lezzeti yapıp getirmesi  ...... tarifi benden bile güzel yapması.....yorum yazmasa bile takip ediyor olması .....hoşuma gitti saol pınar...
ve zehra bi ara demiştim blog yazıyorum diye dediğim günden beri takip ediyormuş  veeeee yazılarımı seviyormuş=))) ve akşam blogtan denediği tarifle geldiğinde gene mutlu oldum saol arkadaş.....ince düşünmek ve bunu hayata geçirmek güzel olsa gerek......ben sadece düşünmekle kalıyorum hayata geçirmekte zorlanıyorum((( düşün düşün nere kadar=)))))
teşekürlerrrrr yazmasanızda okuduğunuz için............
tarif akşama inşallah.....


16 Kasım 2012 Cuma

galeta unlu pasta

yazacağım konuları toparlayamadım ...... berra nın baba özlemini ve ondan ayrılmayışını yazayım dedim.....muharrem ayını ve faziletlerini yazayım dedim....leyra hala sırada yazılmayı bekliyor.....ama kelimeler birleşip yazı olamadı....berra babasıyla bir günlük giresun gezisinde..... berrasız ev sessiz sepsessiz......inşallah  sabah burada ev yeniden berra nın neşesiyle dolacak......

kek malzemesi
3 yumurta
yarım su bard sıvı yağ
1 su bard şeker
1 su bard hindistan cevizi
1 su bard galeta unu
1 su bard kıyılmış ceviz
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

şerbeti
1 su bard şeker
1,5 su bard su

kreması
1çay bard mısır nişastası
1 su bard şeker
1 litre süt
1 paket krem şanti

yumurtayı ve şekeri çırpın kalan malzemeyi sırasıyla katın ve çırpın( unu yazmayı unutmadım un yok)
180 dereceli önceden ıstılımış fırında pişirin
şerbeti 1_2 dakika kaynatın kek sıcak şerbet soğuk olacak kreması için nişasta şeker ve sütü karıştırın kaynatın ılıyınca 1 paket toz krem şantiyi katın ve çırpın şerbetini döktüğünüz kekin üzerine kremayı yayın buzdolabında en az iki saat bekletin ve servis edin.....
not_kek tarif dikdörtgen borcam içindir....

afiyet bal şeker olsun.....


14 Kasım 2012 Çarşamba

muzlu rulo

10 gün olmuş neredeyse......beklenen eş gelmiş....tam bir aile olmanın mutluluğunu yaşatmış....normale dönmüşüz....unutulan annebala yazı yazmak farz olmuş....aslında yazılacak çok şey var....yine yeniden teyze oldum.....hatice leyra var hayatımızda artık.....o simsiyah saçlarıyla sanki hiç bebek görmemişe döndürdü bizi....maaile başındayız.....bundan sonraki postta hazırlıkları ve leyra yı  yazabilirim inşallah....

kısaca masa örtümün hikayesini yazmak istiyorum kullanılmayan benotton marka nevresim takımının masa örtüsü olma hikayesi....fikir benden kesmek annemden dikmek ve süslemek ablamdan.... krem rengi kare deri ayşem den ....severek kullanıyorumm.....mihriban bu foto sana ....umarım yorum yazma lütfunda bulunursun demi!!!!!!!!!


veeee blogu yazma amacımız olan tarifimizde sıra...... muzlu rulo son günlerimin favori tatlısı.....5 dakikada yapılıp 2 saatte servis edilebilen bir lezzet....

malzemeler
1 kilo süt
6 çorba kaşığı un
1 su bar şeker
100 gr margarin
1 paket pudra şekeri
hindistan cevizi
yarım su bard iri kıyılmış ceviz
2 tane muz

yapılışı 
süt un ve şekeri kaynatın 5 dakika sonra pudra şekerini ve margarini ekleyin mikserle çırpın bolca hindistan cevizi dökülmüş tepsiye kremayı yayın soğumadan cevizleri serpin ve hafifce bastırın buzdolabına kaldırın
servis etmeden hemen önce muzları doğrayın yarım limonla harmanlayın (muzların kararmaması için) kare kare kestiğiniz dilimlerin bir ucundan spatulayla kaldırıp kapatın bunu yapabilmeniz için dilimlerin biraz büyük olması gerekiyor
 afiyetle............

5 Kasım 2012 Pazartesi

çikolatalı muz

değişik bir şeyler yapmak için blogları gezerken rastladığım bir tarif.....tarifte muzların içi oyulup herhangi bir dolgu kreması ekleniyordu .......ama ben başaramadım....muzlar dağıldı (((( bende doldurmadan sadece çikolataya bandırarak yaptım......muz sevmeyen çocuklara alternatif olabilir.....ya da davet sofraları için hem farklı bir görüntü hemde hafif  bir lezzet......süslemek için fındık kullandım hindistan cevizi veya antep fıstığıyla da deneyebilirsiniz......

malzemeler
4 adet muz
200 gr ülker sütlü çikolata
süslemek için fındık

muzları büyüklüğüne göre 3 e veya 4 e kesin benmasi usülü erittiğiniz cikolataya batırın servis tabağına dizin üzerini süsleyin.....servisden önce buzdolabında en az 1 saat bekletin.....

afiyet bal olsun.........
 tarifi http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ a gönderiyorum.....sevgiler.....

3 Kasım 2012 Cumartesi

dolma biber turşusu

fotoğraf bu kadar güzel  olmasa bu tarif sizlerle buluşmayacaktı.....tadı çok güzel.....ama benim ameliyattan sonra yiyemediğim lezzetler arasında(((( umarım düzelir....hadi ben yiyemiyorum bari sizleri bu güzel lezzetten mahrum etmeyeyim dedim......becerikli arkadaşım lütfiyenin tarifi...... birebir anlattı .....umarım ben de tekrar lezzetle yiyebilirim turşuları....

malzemeler
1 kg dolma biber
2 tane salatalık
2 tane havuç
2 tane kırmızı biber
5_6 tane acı biber
1 kase dolusu lahana (çiğ)
1 baş sarımsak
yarım bardak turşu tuzu
küçük çay bard sirke
yeterince su
yapılışı
salatalık havuç lahana ve biberleri doğrayın dolma biberlerin içine yerleştirin (içinden çıkmaması için kürdan batırabilirsiniz) kavanoza yerleştirin turşu tuzunu sirkeyi ezilmiş sarımsakları ve suyu karıştırın biberlerin üzerine dökün sıkıca ağzını kapayın ....2_3 hafta içinde yenilecek kıvamda oluyor.....

afiyetle.......

1 Kasım 2012 Perşembe

elmalı kek (tam buğday unlu)



keki yaptım yaparken bu kadar farklı bir lezzet olmasını beklemiyordum......acıbadem kurabiyesi eşittir bu kekin tadı daha önce bir çok kez elmalı kek yaptım ama bunun tadını değiştiren ne anlamadım .....tek fark tam buğday unlu olması.....eğer denerseniz lezzetine dair lütfen yorum yapın =))))

malzemeler
3 yumurta
1,5 su bard şeker
2 tane elma (küp küp doğranmış)
yarım bardak fındık(çekilmiş)
1 paket kabartma tozu
1,5 su bard un

yumurta ve şekeri çırp elmayı unu kabartma tozunu fındığı karıştır yumurtalı karışıma ekle 190 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin

afiyetle......


25 Ekim 2012 Perşembe

hayırlı bayramlar

sağlıklı huzurlu bayramlar.....farklı bir bayram geçiriyoruz.....eşim kutsal topraklarda ......
annemler samsunda biz çekirdek aile olarak 4 evlat ve anne olarak bayram geçiriyoruz.....gurbette bayram geçirmeye alışkın bal ailesi hayırlı bayramlar diler.....
  tuğra tam bayramlıktı..................

24 Ekim 2012 Çarşamba

tam bugday unlu kurabiye

tarif eklemek için blogu açarken 7 yorum denetlemeyi bekliyor uyarısını görünce wayyyyy be dedim kendi kendime bizimkiler (ablam veya kardeşlerim) bana sürpriz yaptı herhalde son yedi tarife yorum yazdılar dedim ........ ama nerdeeeeeeeee onlar uğrar ama iki satır yazmazlar çok acil olursa telde soraralar yaz burdan..... sor cevaplayım=))))))
diş ağrısı çektiğim şu günlerde sadece tıkladım.... bir sürü tarif eklenmeyi bekleye dursun ......ama bir haftadır çektiğim diş ağrısı sonrası her şeyin başının sağlık olduğunu bir daha öğrenmiş oldum size de hatırlatayım!!!!!!
sağlıklı yemeye ve yapmaya dikkat eden halam sayesinde tam buğday unu ile kurabiye yaptım malzeme ve tarif ondan emek  benden =))))

malzemeler
1 şişe soda
soda kadar sıvı yağı
1 çay bard şeker
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
1 su bardağına yakın fındık

malzemeleri sırasıyla karıştırın ceviz büyüklüğünde yuvarlayın önceden ısıtılmış fırında çatlayana kadar pişirin
soğuyunca pudra şekeri serpin(ben serpmedim)
afiyetlee

not yorumlarıyla beni yalnız bırakmayan herkese tsk ediyorum 3 yorumuyla beni şaşırtan sevgili sevil aslana özel teşekkürlerimi iletiyorummm

17 Ekim 2012 Çarşamba

sebzeli fırın makarna

günaydınn.....bildiğimiz ve yaptığımız bir lezzet.....benim için tek farkı brokoli ve karnabaharın da makarnaya eşlik etmeleri......

malzemeler
yarım paket makarna
2 tane kırmızı biber
yarım kase bezelye
yarım kase brokoli
1 tane patates
yarım kase karnabahar
sosu
2 yumurta
1 bardak süt
yarım bardak sıvıyağ
yarım kase beyaz peynir
tuz kırmızıbiber karabiber
üzerine rendelenmiş kaşar

makarnayı haşlayın pişireceğiniz kaba alın bezelyeyi ilave edin tavaya iki kaşık yağ koyun biberi brokoliyi karnabaharı ve patatesi kavurun tuzunu ve baharatları ilave edin ayrı bir kapta yumurta süt peynir ve yağı çırpın sebzeleri makarnayla karıştırın üzerine sosu ilave edin rendelenmiş kaşarı serpin ve fırında kızarana kadar pişirinn
afiyetle.......


14 Ekim 2012 Pazar

galeta unlu poaça

zilhicce ayına giriyoruz salı günü..... kurban bayramına kadar tutulacak 10 günlük orucu tutup sevabına nail olmak umuduyla...... ufak bir hatırlatmadan sonra bu müthiş tarife geçelim=))) aynı tarifi aynı malzemelerle 10 kişi yapsa 10 ayrı lezzet ortaya çıkıyor son denemelerimde bunu görüyorum =)))) el lezzeti dedikleri bu olsa gerek.....
tarif el lezzeti müthiş olan komşum aynur a ait ben denemedim deneyince unutmazsam yazacamm bu kadar güzel oldu veya olmadı diye=)

malzemeler
1 paket yumuşak margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1,5 çay bardağı yoğurt
3 yumurta (tamamı hamura)
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı karbonat
aldığı kadar un (yumuşak bir hamur olacak sakız gibi)

iç malzemesi
haşlanmış 6 patates
karabiber kırmızı biber tuz
2 çorba kaşığı tere yağ
1 kase süzme peynir

patates sıcakken ezin tereyağını koyup karıştırın baharatlarını ekleyin dilediğiniz 1 kase peynir ilave edin karıştırın

malzemeleri sırayla katarak yumuşak hamur elde edin hazırladığınız içten koyup kapatın( poaca yapar gibi elinizde acın )galeta ununa bulayın
keskin bıçakla artı şeklinde üzerini çizin önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin

afiyetle.....

11 Ekim 2012 Perşembe

zeytinli açma

ankara bir günde sonbaharı atlayıp kış mevsimine girdi ......bir günde=))) bugün güneş doğmadı hep bulutlu ve griydi hava(( aynı londra ....ve tüm ara sokaklar çamur içinde çünkü aylardır süren kaldırım çalışmaları var (((( çamurlu ve yağmurluydu bugün ankara..........
bu havaya rağmen sıcacık zeytinli açma yapmak isterseniz tarif annebal dan......

malzemeler
2,5 su bard ılık süt
1 su bard sıvı yağ
1 su bard yoğurt
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 tane yumurta(birinin sarısı üzerine)
1 kase çekirdeği çıkarılmış zeytin
1 tane yaş maya

sütü mayayı ve şekeri karıştır  iki dakika beklet yağı ve yoğurdu ilave edin karıştırın 
tuz ve unu ekleyip kulak memesi yumuşaklığında hamur yapın zeytinleri ilave edip şekil verin
1 saat tepside mayalansın yumurta sarısı sürüp 200 derece ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin...
afiyet olsun.....


10 Ekim 2012 Çarşamba

fındıklı kurabiye

bu yazıyı yazmakkk çok zor olduu pes ettim 2 saat sonra tekrar deniyorum pc veya bağlantı müsaade ederse tarifim sizlere ulaşacak.....

Yaş otuz beş yolun yarısı eder.
Dante gibi ortasındayız ömrün.
Delikanlı çağımızdaki cevher,
Yalvarmak, yakarmak nafile bugün,
Gözünün yaşına bakmadan gider


Neylersin ölüm herkesin başında,
Uyudun uyanamadın olacak.
Kim bilir nerde, nasıl, kaç yaşında
Bir namazlık saltanatın olacak,
Taht misâli o musalla taşında.

şair bu şiiri bugün için bana yazmış.....bugün yolun yarısı demişler.....ömrün ortası mı sonu mu bilemeyiz tabi....ama şimdilik buralardayız.....tarif de doğum günü pastası yerine geçsin.....

malzemeler
250 gr yumuşak margarin
1çay bard sıvı yağ
1 su bard hindistan cevizi
1 su bard pudra şekeri
1 yumurta (beyazı üzerine)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un
üzerine kıyılmış fındık

fındık ve yumurtanın beyazı hariç malzemeleri karıştırarak hamur yapın ceviz büyüklüğünde yuvarlayınn yumurtanın beyazına batırın sonra fındığa batırın yağlanmış tepside 180 derecede pişirin ılıyınca pudra şekeri serpin ve şekersiz çayın yanında zevkle tadına bakın......

afiyetle.........

8 Ekim 2012 Pazartesi

açma

hafta sonu dayımın kızı betül deydik masada ki her şey çok güzeldi açma tarifi teyzemden ben daha önce yemiştim ama foto olmadığından yazamadım tülay teyzemin tarifini sevgili kuzen pek güzel yapmıştı aynıı halası=))) tatlı köstebek pastaydı aaaa dedim siteden demi.....yok dedi anlamıyorum yazdıklarını(((( daha yeni gelin ya anne evinde yapmamış ya her şeyi ölçülü istermiş.....üzüldüm =))) bana göre açıklayıcı yazdığımı belirttim...yorum yazmadıkları için gene ahhh edip durdum =) yorumsuzluk kaderim değişmeyecek sanırsam.....
tarifi PDÇS 76 etkinliğine ev sahibeliği yapan  www.fusununmutfagi.blogspot.com  gönderiyorum.....


malzemeler
2 su bardağı süt
1 paket yaş maya
2 çorba kaşığı şeker
3lü malzemeyi karıştırın
üzerine 1 çorba kaşığı un serp
üzerini kapatıp 15 dakika bekle
un kabarsın
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta akı
1 tatlı kaşığı tuz hepsini karıştır
6 su bardağına yakın un
yoğur 10 dakika beklet sonra unla tekrar yoğur
6 yumak yap üzerini kapat 10 dak beklet
yumakları servis tabağından büyük aç tereyağı ile yağla
6 ya böl ay şekli ver üzerine iki yumurta sarısı susam ve çörek otu sür
180 derece ısıtılmış fırında pişirin
afiyetle......

4 Ekim 2012 Perşembe

hayırlı seneler annebal

annebala başlayalı 3 yıl bitmiş 4. yıla bugün giriyoruz..........yani bugün doğum günü bloguyuz=))) daha önce kutlamak nasip olmamış hep geç kalmışım.....hep hatırlamamışım.....ya da önemsememişim((((
ne çok şey olmuş yıllara yayılan bu 10 günde 29 eylül 2003de senam doğmuş..... 4 ekimde blogum....6 ekim 2007 de berra.....10 ekim de ben =))))) terazi kolonisi kuracağız sanırsam .....12 ekim 2004 de ankaraya veda etmişiz...londra ya merhaba demişiz......4 ekim 2008 de elvada deme zamanı gelmiş londra ya ankara gene kucak açmış bana ve aileme.......velhasıl güzel şeyler olmuş .... güzel şeyler yaşatmış ekim bize......
cumartesi senanın doğum gününden bir kare.....
bi pasta resmi aradım dosyalarda bulamadım ......ama iyiki yazıyorum ..... iyikii burdasınız(yorum yazmasanızda=) ilerde kızalarıma ve gelinime yemek ve pasta defteri bırakıyorum ....benim içinde anı defteri oluyor......
hayırlı seneler annebal...................

1 Ekim 2012 Pazartesi

domatesli bulgur pilavı

bu ikiliye hayır diyebilen var mıdır=))) bulgurun her halini severim....yanında turşuyla.... ayranla.... hatta çıtır çıtır ekmekle.....bence masada çorbaya ve ana yemeğe gerek yoktur....kendisi hem çorba olur hem ana yemek=)))) 10 dakikada yapılabilen yarım saatte hazır olan bu lezzet her daim baş tacımız....

malzemeler
1,5 su bard bulgur
1 tane kuru soğan
5 tane sivri biber
2 tane domates
2 çorba kaşığı tereyağı
tuz karabiber kırmızıbiber
2,5 su bard su

yapılışı
yağı tencereye atın doğradığınız soğanları ilave edin kavurun ardından biberleri kavurun domatesi ilave edin kaynayınca bulgurları ilave edin yaklaşık beş dakika kavurun baharatlarını ilave edin sıcak suyu ilave edin kısık ateşte 15 dak pişirin
afiyetle

25 Eylül 2012 Salı

kolay poaça

mutfakla ilgili olan herkesin bildiği yaptığı lezzetli bir tarif....yapılması için alışverişe gerek yoktur evdeki malzemelerle hemen yapılır...mayalanmasına gerek yoktur...hamur yap şekil ver pişir ve afiyetle ye.....bu kadar kolay olmasının yanı sıra lezzetlidir de.....
tarifi 76.porselen demlik çay saati etkinliğine  ev sahipliği yapan www.fusununmutfagi.blogspot.com a gönderiyorum...

malzemeler
2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
1 su bard yoğurt
1 kahve fincanı sıvı yağ
tuz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

üzerine
yumurta sarısı
çörek otu
arasına
peynir
maydanoz

 geçen hafta sonu kızılcahamam gezisinden bir kare hamak için kavga etmiş ve sonuçta uzlaşamamış iki arkadaş=))) ali kemal ve berra


17 Eylül 2012 Pazartesi

tahinli kolay kurabiye

ve tatil bitti.....büyük gün geldi....bal ailesinin eğitim dönemi başladı.....oğlum lise ye başladı....gülrana lise3....sena ilkokul4 ve berra halaa benimle ...onun okulunu bu hafta ayarlarım inşallah.... bu sabah servis şoförü gibi hissettim....   hepsinin okulu ayrı ayrı olunca öle oldu ........bu haftayı böle geçirecegiz.....sonrası Allah kerim.......
veee kolay kurabiye tarifine geçelim....

malzemeler
1 su bard tahin
1 su bard pudra şekeri
1 su bard sıvı yağ
1 su bard kırılmış ceviz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
üzerine soğuduktan sonra pudra şekeri

malzemeleri sırasıyla ekleyerek karıştırın önceden ıstılmış fırında pişirin  soğuyunca pudra şekeri serpin....
afiyetle.....
cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters