28 Şubat 2015 Cumartesi

ayva tatlisi


en sevdiklerimin arasında olan bu tarifi paylaşmak güzel .....en sevdiğim ayva tatlısını annem yapar bende zevkle yerim simdiye kadar yapmak nasip olmadı ama dr tulin hanımın annebal için adım adım fotolar ve tarifiyle çok daha kolay olacağını umuyorum .....
ben bile blog yazarı olarak tarifler adım adım fotoğraflayamıyorum ...ama tülin hanımın bu güzel fotoğraflarıyla işim çok daha kolaylaştı
teşekkürler maharetli dr tülin hanımcım.....ablam lezzetini o kadar övdü ki bu hafta pazar sonrası yapılacaklar listesinde 

ayvaları soyun ikiye bölün çekirdeklerini çıkarın kararmamaları için limonlu suda bekletin 
tatlıyı yapacağınız tencerenin dibine ayvanın kabuklarını 5-6  tane karanfil ve 1 tane tarçın çubuğu ekleyin
malzemeler ve yapılışı
ayvaları tencereye dizin 
her yarım ayvanın çekirdek yuvalarına 2 şer tane vişne ve iki çorba kaşığı şeker ekleyin 
limonlu sudan 1 bardak ekleyin kaynatın 
kaynayınca altını kısın 1 saat sonra ayvaları ters çevirin
kısık ateşte 1 saat daha pişirin 
altını kapatıp soğumaya bırakın 
servis ederken kaymak ve vişneyle süsleyin 
afiyetle

tülin hanım beni tarifleriyle şaşırtıyor ve bu tatlının devamında tencerenin dibindeki ayva kabukları  tarçın ve karanfil  bir kaba alın ayva kabuğu reçeli olarak kahvaltılarınızı süslesin hiç bir şeyi ziyan etmemesi de beni  büyüledi
ellerinize sağlık tülin hanım yeni tariflerinizi bekliyorum :)



1 yorum:

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters