10 Ağustos 2015 Pazartesi

külde kek (tencere keki)

bize buram buram eskiyi hatırlatan kek.....yalova da yazlıkta fırın bozulmuş çocukların canı denizden çıkınca tatlı tuzlu abur cubur çekiyor bende tencere keki yapayım diye niyet aldım .....hangi tencereyle yapayım diye tezgahı ararken yıllar öncenin kek tenceresini buldum külüyle beraber....
ve bir heyecanla kek harcını kek tenceresini bolca yağladım kısık ateşte 1 saat 15 dakika kadar pişti 
çok güzel yağlandığı ve ıslak bezle dinlendiği halde bütün olarak çıkmadı =( çareler tükenmez diyerek bir parçayı parçalayarak çıkardım geri kalanıda dilimleyerek çıkardım=) sonuç mükemmel 
evde sade kek yapsam kimse yüzüne bile bakmazken burada anında bitti ....akşama bir daha yaparım niyetini alsamda niyetime nail olamadım

malzemesi
3 yumurta
1 su bardağından 2 parmak fazla şeker
1 su bardağı süt 
1 su bardağından az eksik sıvı yağ
un 
kabartma tozu vanilya
1 avuç suda bekletilmiş sarı üzüm 
kek harcını kabına dökünce 1 avuç fındık serpin 
kek tenceresinde kısık ateşte pişirin 
afiyetle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters