11 Mart 2014 Salı

1 hamur 3 kurabiye


bugünkü sohbetimiz lütfiye deydi.....sabah 11 gibi beni aradı ve elektriklerimiz yok poğaçalar daha pişmedi dedi...bende istersen iptal edelim istersen başkasında yapalım dedim....lütfiye yok iptal etmek istemiyorum poğaçalar önemli deyil dışardan alırız ama çocuklar üşürmü kombi çalışmıyor dedi.....ben elektrik arızayı arayım ona göre hareket edelim dedim .....ve arıza 1 e kadar arızanın giderileceğini belirtince biz planda bir değişiklik yapmadık.....amma velakin arıza saat4 de bile hala giderilmemişti(((( biraz üşüdük ....mayası gelmiş çoook kabarmış poğaçalarımızı da yiyemedik ama sohbetimizi yaptık .....ve güzelim kurabiyelerin tadına vararak yedik....
tırtıl kurabiyenin bir tarifi blogda var bu tarifi de çok beğendim ...lütfiye 1 hamurdan 3çeşit harika kurabiye yapınca bu şekilde yazayım istedim .....bizde belki becerikli olup 1 hamurdan 3 çeşit kurabiye yapmak isteyebiliriz demi=)

malzemeler ve yapılışı
1 paket margarin oda sıcaklığında
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tane yumurta
1 su bardağı pudra şekeri 
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un 
kreması
2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı şeker
3 çorba kaşığı kakao

isterseniz krema yerine hazır çikolata sosu veya çikolatalı puding yapabilirsiniz
kurabiye hamurunu tüm malzemeleri katarak yoğurun 
yumuşak bir hamur oluyor
yaptığınız hamuru tırtıl kurabiye  aparatından geçirerek yağlanmış tepsiye dizin
180 derece fırında pişirin 
krema ılık kurabiye soğukken kurabiyenin düz tarafına sos sürüp 
ikinci kurabiyeyle kapatın 
bir ucunu sos ve hindistan cevizine batırın
not= lütfiye hamurun yarısına tırtıl kurabiye kalan yarısını da ikiye bölüp birine 1 tatlı kaşığı tarçın 
bir diğerine de 1 çorba kaşığı hindistan ceviz ekleyip yuvarlak şekil verip hindistan cevizine batırmış
ve o şekilde  pişirmiş.....
merak edenlere not =saat 10 da giden ve 13 de geleceği belirtilen elektrik akşam 19 15 de gelmiş(((( poğaçalara yazık..........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters