1 Mart 2014 Cumartesi

Pırasalı kiş


beynimin nasıl çalıştığını çok merak ediyorum....
dün sabah tartı da 75 2 yi görünce az yemeye çok yürümeye felan karar verdim diyet veya rejim demiyoruz sağlıklı beslenme diyoruz .............senmisin böyle düşünen bir anda her şeyi yemek isterken buldum kendimi((( 1 haftadır oğlum yesin diye bekleyen aşure bile buna dahil.......bu nasıl oluyor anlamıyorum....ben çok yiyen biri deyilim tatlıya düşkünlüğüm haricinde .....ama dün hadi az ye sağlıklı beslen komutuna inat ne bulursan ye sevmediklerini ye gibi bir komut almış gibi hareket ediyordu((((( 1 günde pes ettim !!!!!!
pes etmesem beğenmediğim rakamların üstüne çıkacakmışım gibi geldi(((( profesyonel yardım almalı belkide....belkide...belkide........
bugünkü tarif sevgili halamızdan....pırasalı bazlama veya pırasalı ekmek ben daha güncel olsun dedim ve pırasalı kiş koydum adını....yapımı kolay ve lezzetli.... ılıkken yoğurtla ana öğün oluyor..........
verdiğim öiçülerde 3 tane bazlama çıkıyor.......

malzemeler ve yapılışı 
yarım paket kuru mayayı 1,5 su bardağı ılık suda eritin 
1 tatlı kaşığı tızu una ilave edin cıvık bir hamur yapana kadar un ekleyerek tahta kaşıkla karıştırın
mayası gelene kadar bekletin (yaklaşık bir saat)
3-4 pırasayı yeşilleriyle birlikte ince ince doğrayın
hafif tuzlayın hamur kabarana kadar tuzuyla bekletin
yarım demet maydanoz
1 tane rendelenmiş kabak
2 tane yumurta 
1 su bardağı mısır unu
tüm malzemeleri karıştırın hamura ekleyin kek hamuru kıvamında olması gerek 
eğer katı bir hamur olduysa sütle açabilirsiniz
teflon tavaya 1 çorba kaşığı sıvı yağ koyun 
1 parmak kalınlığında hamur dökün 
kısık ateşte ağır ağır arkalı önlü pişirin 
afiyetle........

1 yorum:

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters