10 Nisan 2014 Perşembe

susamlı poğaça


acil bir post daha )))) dışarı çıkmadan önce yazamazsam akşama Allah kerim.....telaşla unutabiliyorum .....ama dün dedim ki poğaçanın tarifi ve berranın elbisesi yarın =) sözüm sözdür burdayım efem....kısa kısa program görüntüleriyle beraber.....fotolarda ve programda elbise kötü durmuyordu abartmışım zannetmeyin gerçekten kötüydü herkesin fermuarı bozulmuş ve terziden gecikerek gelmişler.....ama minik bedenlerde her şey o kadar güzeldiki eksiklikler gözükmüyordu bile.....

ablamın anlatımıyla tarif......
      1 paket maya  - 1 su bardağı kaymak - 1/2 su bardağı sivi yag - 3 yemek kaşığı margarin - 1 su bardağı rüşeym - 1 su bardağı ilik sut - 2 yumurta - bir tatli kasigi dolusu tuz - 1 tatlı kasigi dolusu seker  yapılışı: geceden hamuru bir güzel yumuşak kıvamda olacak sekilde yogurun. Sabah dolaptan çıkarın ve mayalanması için 1-2 saat bekleyin. Mayalanmış hamurdan kucuk bi limon kadar parca alip hamura oval şekil verin hazırladığınız maydanozlu peynir içini hamurun başına koyun ve yuvarlayın. 3çorba kaşığı pekmezi sulandırın şekil verdiğiniz poğaçanın her tarafını ilk önce pekmezli, suya daha sonra susama batırın kağıt serilmiş tepsiye dizin. Bu arada  poğaçaların üzerini bıçakla çizdirin... Not: rüşeym bildirici'lerde satılıyor. Not 2: kaymağı annem her hafta sütçüden yoğurt için aldığı sutun kaymağından buzlukta biriktirip kullanıyor. 




3 yorum:

  1. Severim ben minik prensesi..ellerinize sağlık..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Aşırı lezzetli bişey ama zor geldi ama yazdım deniyecegim;))

    YanıtlaSil
  3. Aaaa cok sevdim bu tarifi,,, bol susamli, ruseym - wheat germ' mus , bende de mevcut.. cok faydali... bir de bigece onceden yogruluyor ya, benim gibi tembele gore yaniii... hem yogur, hem pisir ayni gun bitiremem kii, VUSLAT CAN

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters