5 Ocak 2011 Çarşamba

sulu köfte

bu tarif cokkkkkkkk sevgili dostum kevser için gelsin))))
istek gibi oldu ama öyle kevser londra dan ankara ya geldiğinde akşam yemeği için yapmıştım...
sanırım tadına doyamadı geçenlerde bir yorumun altına bu tarifi istediğini yazmıştı...
o günden sonra ilk defa yapıyorum ve hemen sıcağı sıcağına ekliyorum
tarif anneciğime ait ama annem patates ve havuç koymazdı ben de öyle severim ama çocuklar için koyuyorum


köfte malzemesi
200 gr yağsız kıyma
1 adet yumurta
1büyük çay bardağı ince bulgur
1 avuç pirinç
1 tatlı kaşığı salça
1 tane rendelenmiş soğan
1 tutam ince kıyılmış maydonoz
tuz,karabiber, kırmızıbiber
yapılışı
bütün malzemeler karıştırılır yaklaşık 10 15 dak yoğurulur
ve küçük küçük yuvarlanır
tencereye 3 çorba kaşığı sıvıyağ konur 1 kaşık salça ile kavrulur
1 adet havuç ve patetes zar gibi dogranır ve salçaya ılave edilir 2 dak kavrulur
3 bardak sıcak su ilave edilir kaynayınca köfteler atılır yaklaşık yarım saat pişirilir
suyu ve tuzu isteğe göre ayarlanır.

afiyet bal şeker olsun
not*kevserim acilen yapıp yorum yazıyorsun ......
sevgiler dost

7 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım..Biz hep koyarız havuç ve patates :)

    YanıtlaSil
  2. Bu benim en sevdigim yemeklerden.....Havuc biraz tadini tatlilastiriyor sanki degilmi, bende cocuklar icin koyuyorum. Ellerine saglik. Bide bunun terbiyesini yaptinmi. yumurta sarisi ile biraz limon karisimi ile terbiye yaparim bazen. Tabi arzuya gore degisir herhalde bu terbiye meselesi. Acaba arab kurabiyesi tarifi gelsemi bidahaki sefere. Belki resimlerle olsami iyice ogrenmemiz icin.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba BalAnne, blogunu tanıdığıma memnun oldum. Sulu Köfte de çok güzel olmuş. Eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. inanmıyorum sen eklemişsin..benim aklımdaydı eklemek bu tarifi.geçen pazar yaptım.kayınvalidemler çok beğendi.ben de bayılırım çocukluğumun sulu köftesi...ben patates ve havuş koymuyorum :))

    YanıtlaSil
  5. bu arada yhavuş değil havuç ve ben gurbetanne ayşe :)))

    YanıtlaSil
  6. balanne bu bizim meshur erzurumun sulu koftesi ben pek yaparim bunu ama bizde havuc konmuyor ama vitamin acisindan mantikli ellerine saglik honeymumxxxANGEL

    YanıtlaSil
  7. can dostum..tarifi yayinladiginda yapmistim.guzel olmustu fakat senin elinin lezzetinde olsa gerek benim ki senin ki olmadi:(( yaptigimda yorum yazmistim cikmamis:((( ve bugun tekrar yapmak icin baktim ki yorumum yok:((

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters