10 Aralık 2013 Salı

makarnalı kıymalı börek

beklenen tarif en nihayetinde teşrif etti.....blogdan bile çağrı yapmıştım 'dişcinin ayşe hala tarif bekliyorum 'diye=) çağrılarım işe yaradı ve tarif yayında=) sağol ayşem ......
biraz aşamalı yazcam şimdiden gözüm korktu amma velakin bu güzel tattan sizde yararlanın istiyorum =) aşamalı ama kolay tarifimize geçelim....
 
malzemeler
4 tane yufka
1 paket fiyonk makarnadan (az biraz eksik))))
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
250 gr kıyma
1 tane soğan
2 tane yeşil biber
1 tane kırmızı biber
kıyılmış maydanoz
1 büyük kase rendelenmiş kaşar
tuz ,kara biber, kırmızı biber ,
dilerseniz nane
üzerine kalan sosla beraber 1 yumurta
bu aşamalı tarifte ilk yapılması gereken kıymanın kavrulması
herkesin kendine göre bir tarifi vardır ben annebalınkini kısadan yazayım
kıyma kokusunun gitmesi için ilk önce kıymayı güzelce kavuruyorum 1 kaşık sıvı yağ ve soğanı ilave ediyorum biberlerle beraber iyice kavuruyorum baharatlarını ilave edin altını kapatınca maydanozu ekleyin ve karıştırın
üzerine
1 büyük kase sarımsaklı yoğurt
sosu 1 kaşık tereyağı yarım kaşık salça yarım su bardağı su pul biber
böreğin yapılışı ,
yağlanmış tepsiye 1 tane yufkayı serin arasına su ve süt karışımından sürün üzerine ikinci kat yufkayı serin sulu karışımdan gene sürün haşladığınız makarnayı kıymalı harçla karıştırın yufkaların üzerine yayın rendelenmiş kaşarı üzerine serpin kalan iki yufkayıda arasına sulu karışımdan sürerek koyun kalan sulu karışıma 1 yumurta kırın çırpın ve üzerine sürün 200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirin
servis öncesi sarımsaklı yoğurt ve salçalı sosla birleştirin  
200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirin
muhakkak ılıkken servis yapın
dip not=yazması zor tariflerden umarım anladınız anlamadığınız yer olursa yorumlardan sorabilirsiniz muhakkak yapın =)

1 yorum:

  1. Makarna deyince aklı duranlardanımm süperr gözüküyor olsada yesekkk😉

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters