3 Kasım 2012 Cumartesi

dolma biber turşusu

fotoğraf bu kadar güzel  olmasa bu tarif sizlerle buluşmayacaktı.....tadı çok güzel.....ama benim ameliyattan sonra yiyemediğim lezzetler arasında(((( umarım düzelir....hadi ben yiyemiyorum bari sizleri bu güzel lezzetten mahrum etmeyeyim dedim......becerikli arkadaşım lütfiyenin tarifi...... birebir anlattı .....umarım ben de tekrar lezzetle yiyebilirim turşuları....

malzemeler
1 kg dolma biber
2 tane salatalık
2 tane havuç
2 tane kırmızı biber
5_6 tane acı biber
1 kase dolusu lahana (çiğ)
1 baş sarımsak
yarım bardak turşu tuzu
küçük çay bard sirke
yeterince su
yapılışı
salatalık havuç lahana ve biberleri doğrayın dolma biberlerin içine yerleştirin (içinden çıkmaması için kürdan batırabilirsiniz) kavanoza yerleştirin turşu tuzunu sirkeyi ezilmiş sarımsakları ve suyu karıştırın biberlerin üzerine dökün sıkıca ağzını kapayın ....2_3 hafta içinde yenilecek kıvamda oluyor.....

afiyetle.......

5 yorum:

  1. dolma biber turşusunun bu kadar güzel olduğunu görmemiştim canımçok beğendim.ellerine sağlıkı.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. turşu diyince bile ağzım sulanıyor,nefis...

    YanıtlaSil
  3. yani her şeyin oluyor da dolmalık biberin neden olmasın :)

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun canım.
    Dilerim sen de tez zamanda yemeye başlarsın.
    Yoksa boğazımdan geçmez bilesin:)
    Bu turşuyu anneannecim yapar sağolsun,artık benim de öğrenme vaktim geldi:)
    Ellerine emeğine sağlık..
    Acil şifalar ola..

    YanıtlaSil
  5. bu turşuyu çok severim zaten
    sizin de ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters