14 Mart 2013 Perşembe

ayva reçeli

son zamanlarda yaptığım en güzel reçel......geçen sene yaptığımda ayvaları şekere yatırmıştım reçel dediğin bir gece beklemeliydi şeker de !!!!.......ama sonuç çok iç açıcı olmamıştı (((( ayvalar sert kalmıştı....bu sene tam reçel gibi oldu .....gülrana yerken aaa ayvalar yumuşak dedi=))) velhasıl güzel olan ayva reçelini  ilerde tekraren yapmak istediğimde tarif aramamak için not alıyorum siz de denemek isterseniz buyurun tarif......

malzemeler ve yapılışı
5 tane orta boy ayva
4 su bard şeker
5 su bard su
1 tane karanfil
dilerseniz ayva çekirdekleri (rengi için)

ayvaları soymadan çekirdeklerini çıkarın istediğiniz büyüklükte doğrayın çekirdeklerini  karanfili ve suyunu ekleyin ayvalar yumuşayana kadar haşlayın yaklaşık 20 dakika şekeri ekleyin ve kıvama gelene kadar pişirin ben yaklaşık orta hararetli ateşte 2 saat pişirdim
afiyetle......
notlar-kabukların soyulmaması kıvam içinmiş  tereddüt etmiştim ama gerek yokmuş güzel oldu
çekirdekleri, renginin biraz daha koyu olması için ben 2 ayvanın çekirdeğini koydum


5 yorum:

  1. ben de çok seviyorum ayva reçelini
    eline sağlık arkadaşım
    afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  2. Bizde en çok yapılan reçel ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Hmmm süper görünüyo bayılırım bu reçele ellerine sağlık ablacım hemen deneyeceğim (zehra)

    YanıtlaSil
  4. ben de niyetlendim bu sene yapacağım nefis görünüyor ellerine sağlık...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  5. yediğimiz en güzel ayva reçeli eşim iki kahvaltıda bitirdi çilek reçelini solda sıfır bıraktı
    ellerine sağlık ablam

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters