1 Eylül 2013 Pazar

fıstıklı kelebek pasta


bu pastanın hikayesi uzun.....ben tarifi yazıp yazmama arasında kararsız kaldım.......yazmamaın en önemli sebebi bu tarifi muhakkak yapma isteği ve blog sahibi olma sorumluluğum......
3 yaşında ikizlerin olacak ....aynı zamanda 2.ci üniversiteni okuyacaksın ve bebek görmeye giderken bu pastayı yapıp getireceksin......sevgili hatice yapıyor bütün bunları....önünde saygıyla eğiliyorum.....haa unutmadan bir gün öncede şehir dışında olacaksın .....gerçekten tadı v görüntüsü mükemmeldi....yapılası bir tarif...az biraz zor ama değer.....kararısız kaldım dedimya sanırım sebebi çekememezlik ....itiraf ediyorum bu kadar marifetli değilim.....blog sahibiyim ama daha böyle pasta yapmışlığım yok(((( bundan böyle eften püften tarifler olsun bloğumun adı ne dersiniz?????
kardeşim fatmanurun üniden arkadaşı sevgili hatice canik bu güzel tarif için teşekkür ediyorum sevgili okur da minnettar kalacak sana yapıp yedikten sonra tabiiii=)))))

keki
8 yumurta
225 gr şeker
80 ml sıvı (süt veya su)
1 paket vanilya
200 gr un (kakaolu yapcaksanız 175 gr un 50 gr kakao)

yumurtaların beyazını sarısını ayırın şekerin yarısını beyaza yarısını sarıya ilave edin önce beyazını 6-7 dakika çırpın traş köpüğü kıvamında olsun (bu tanımı ilk defa duydum )hafif katı olcak yani sonra sarısını çırpın ssıvıyı ilave et un ve vanilyayı ele 3 farklı malzemeyi birleştir havalandırarak karıştır iyice karışsana kadar allttan yukarıya doğru (çırpmadan karıştır) 170 derece önceden ısıtılmış fırında yağlı kağıt ve büyük kelepçeli kalıpta pişir
tamamen soğuyunca keki 3 e böl
kreması
2 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı nişasta
yarım su bardağınsan az şeker
1 yumurta sarısı
karıştırarak kaynatın mikserle çırpın soğuduktan sonra 2 yemek kaşığı şam fıstığı çekilmiş...
kekin iki katına hazırladığınız kremadan sürün üzerini krem şantiyle süsleyin.....
afiyetle......

4 yorum:

  1. görüntü sunum harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.....görüntü güzelse tad teferruat demeyenlerdeniz bunda her ikiside vardı=)

      Sil
  2. görüntü ve sunumdan daha ziyade tadı bir müthişti.. sevgili cenikin arkadaşım olmasından mutluluk duydum ..böyle pastalardan bir çatal bile alamazken bunun tadına doyulmuyor.. lütfen yapınız bizi de davet ediniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah.....her daim bekleriz efem....yapımı gözümü korkutsada cenik kadar güzel yapacağımı sanmasamda muhakkak yapacağım .....

      Sil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters