15 Mayıs 2016 Pazar

pileli kolay tatlı

bir fotoğraf nasıl bu kadar renksiz olabilir diye düşündüm yanına çiçek koydum çatal koydum beğenmedim renksizliğini sevmediğim kadar renk katınca da olmadı =(  bu foto da idarelik olsun istedim çok kolay ve lezzetli bir tarif tadına bakınca sütle ıslatılmış sanıyorsunuz hiç yağ yok dondurmayla nefis bir yaz tatlısı....sevgili kızkardeş özkardeş yeni ve güzel anne sümeyyem yapmış pek güzel yapmış ellerine sağlık her derde deva kardeş =)

yarın büyük gün heyet kan sonuçlarıma göre kararlar alacak ...tabi benim yeme içme düzenimi soracaklarmı çok merak ediyorum kortizonu verip sonra da yeme demek kolay bir denesinler diyecem ama doktorlara garezim yok kimse içmesin kimse hasta olmasın ..... yarına hayırlısıyla çıkalım inşallah....
malzemeler
12 adet baklavalık yufka hazır
1 çay bardağı ceviz ve ya fındık içi
1 çay bardağı irmik
sosu 
1 paket sıvı krema 
2 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu 
şerbeti 
2,5 su bardağı şeker
3 su bardağı su 
1 -2 damla limon suyu
şerbeti 10 -15 dakika kısık ateşte kaynatıp limon damlatın soğutun 
yapılışı
12 tane baklavalık yufkayı teker teker kullanacağız
yufkayı serin fındık içini serpin 
irmikten de serpiştirin yufkanın her iki tarafından tutup ileriye doğru büzüştürün
yağlanmış fırın tepsisine dizin 
tüm yufkalara aynı işlemi yapın 
200 dereceli fırında çok hafif kızartın 
tatlı fırındayken sosu hazırlayın 
bir kaba kutu kremayı yumurtayı sıvı yağı koyup iyice çırpın 
kabartma tozunu ekleyip karıştırın 
hafif kızaran tatlıyı fırından çıkarıp sosu kaşıkla her yerine dökün 
tekrar fırına koyup kızartın 
fırından çıkardığınız tatlıya kaşıkla şerbetini dökün 
kalan fındık içinden serpin 
3 saat sonra servise hazır

dondurmayla servis edin 
afiyetle

uzun zamandır bu kadar detaylı tarif vermediğimi düşünüyorum kıymetimi bilin ve yapın =)




2 yorum:

  1. Evet,,, gayet ayrıntılı bir tarif, hazır kremalarınıza dikkat edin E471 veya Mono ve digliseritlerin asitik esterleri varsa, helal OLMUYOR canım, dikkat!!!... Sonucları da burda yayınla olur mu, hatıra defterin burası unutma!!! 😘😘😘

    YanıtlaSil
  2. Evet,,, gayet ayrıntılı bir tarif, hazır kremalarınıza dikkat edin E471 veya Mono ve digliseritlerin asitik esterleri varsa, helal OLMUYOR canım, dikkat!!!... Sonucları da burda yayınla olur mu, hatıra defterin burası unutma!!! 😘😘😘

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters