12 Aralık 2012 Çarşamba

yeşil mercimek çorbası

kış günlerinin vazgeçilmez çorbası.....ben yanında salata ile seviyorum.....o kadar doyurucu ve lezzetli ki yanına her şey fazla geliyor.......taze bir dilim ekmek bol yeşillikli salata ve çorba ........ ben kare kesilmiş hamurla yaptım evde erişte varsa o da olabilir.....lezzet aynı.....muhakkak deneyin.....

bugün 12 12 12 rakamlara çok takılmam ama bugün yazı yazayım ve anı olarak kalsın istedim......bol sohbetli  ve bol yağmurlu bir gündü.....güzeldi....eşimden gelen bir koli hediye de güzel günümüzü daha da güzelleştirdi......bu güzel günün şükrünü eda edebilirim inşallah.....

yapılışı
bir su bardağı yeşil mercimeği iki üç saat ıslatın
 yarım saat üç su bardağı su ile haşlayın mercimek haşlanınca suyunu süzün
 çorbanın renginin bulanık olmaması için az suda haşlanırsa mercimeğin vitamini gitmemiş oluyor
tavaya bir kaşık tereyağı ve sıvı yağı koyun küçük küçük doğranmış yarım kuru soğanı ekleyin ve kavurun  bir çorba kaşığı salça koyun ve kavurun bir tatlı kaşığı nane ilave edin  ayrı bir tencereye kaynar su koyun
 bir çay bardağı erişteyi ilave edin süzülmüş mercimekleri ekleyin tavada kavrulan salçalı sosu ekleyin ve kısık ateşte erişteler pişene kadar yaklaşık on on beş dakika pişirin.....

huzurla sağlıkla afiyetle......

7 yorum:

  1. corba sevmeyen kızımın içtiği bir çorba lezzeti mukemmel
    ayrıca mercimek vitamin bakımından kırmızı ete en yakın baklagil
    yani hemvitamin b12 hemde protein deposu
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. gözyaşlarımı tutamıyorum.....burda olmanız ve yorum yazmanız beni çok mutlu ettiiiii.....devamını diliyorummmm sevgili sümeyye.....

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.yeşil mercimeğin çorbasını ,yemeğini ,böreğini herbişeyini seviyorum :D
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Yeşil mercimek çok faydalı olduğunu biliyorum. Çok da doyurucu bir çorba. Denenesi...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık emine abla oğluma yapıordum ama birde bu tarifi uygulayacağım teşekkür ederim leziz tariflerin için h.kübra

    YanıtlaSil
  6. Yeşil mercimek müthiş faydalı bir gıda. Ben Ezogelin çorbasına yeşil mercimek ekliyorum. Oldukça lezzetli oluyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. en sevdiğim çorba. haftada bir kez mutlaka yapıyorum

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters