24 Ocak 2012 Salı

konken böreği

sabah sessiz sessiz mutfakta iş yapmak ne zormuş .....benim gibi pata küte isyapan birine ceza gibi.....
çok sevdiğim misafirlerim var istanbulda ve kelkit te yaşıyorlar ama bana samsundan geldiler=) gezmeyi seviyorlar ankara da ki durakları da bazen biz oluyoruz......akşamdan karar vermiştim bu tarifi yapmaya....sabah sekiz gibi kalkıp yavaş yavaş ses çıkarmamaya çalışarak yoğurdum .....kahvaltıya hazır ettim...ama istediğim yumuşaklıkta olmadı....halime ablam beğendi(önemli olanda oydu zaten) ben mayalı poaça gibi seviyorum bu daha kıtır olmuştu....halime abla ise mayalıdan çok daha güzel olmuştu dedi zevk meselesi .....önemli olan ben misafirlerimi memnun ettim.....siz de denemek isterseniz buyrun tarife.....

malzemeler
2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
yarım paket yumuşak margarin
1 çay bard sıvıyağ
1 çay bard yoğurt
150 gr peynir(ben beyaz peynir kullandım)
1 tatlı kaşığı tuz
kabartma tozu
3 subardağı un (yumuşak bir hamur olacak)
yapılışı
malzemeleri sırasıyla ekleyip karıştırın yumuşak bir hamur elde edin hamuru  beş parçaya bölüp merdane yardımıyla ufal yuvarlak yapın sekize kalın yerinden ince yerine doğru rulo yapın önceden ıstılmış fırında yaklaşık 20 dak pişirin
afiyetle.......


11 yorum:

  1. ayyy aayy bu ne güzellik böyle.Ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  2. böreğin ismi çok enteresan :) çok güzel görünüyorlar,yapıp yemek lazım :) ellerinize sağlık...

    www.hobicoffee.com

    YanıtlaSil
  3. damak tadı bencede senin beğendiğini başkası beğenmez sende onunkini,bu iş böyle ama en önemli olanı başarmışsın bence misafire beğendirme kısmını:)
    ellerine sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık
    canım
    çayımın yanına aldım.
    :))))))

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglik harika gorunuyor en kisa zamanda deniyecem ve sana neticeyi bildirecem canisi

    YanıtlaSil
  6. ben de mayalı yumuşak severim sen gibi.ama bu eşimin sevdiği tarz.ellerine sağlık...eminim enfes olmuştur.denemek için merdane almalıyım artık :)) ayıp yani 6 yıllık evliyim bi merdanem bile yok :(( bu blog bana ve evime çok şey katıyor:))

    gurbetanne

    YanıtlaSil
  7. ismini çok beğendim:) tadı da eminim harikadır ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. konken partilerine beni de davet et olurmu? bende yerim bunlardan :-) sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Eski blogumda bende yayınlamıştım bu tarifi ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  11. Her daim evimizde yapabileceğimiz bir börek. eline, emeğine sağlık. Biz de Seyristanbul.com bloğumuzda Twittera üye olmak isteyenler için faydalı bilgiler sunduk.

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters