15 Ocak 2012 Pazar

merengli tatlı(beze)

genelde lezzetleri beğenince tarifini alır  yaparım ve çoğunlukla güzel olur başarılıdır yani....... bu tarif  hariç=)))ilk denemem fiyaskoydu merengini yaktım ))))) gecenin 12 sinde 1 saat pişirdiğim ama hala kabarmayan bezeyi son sürat yaktım =)))) o zaman anladım başaramamak çok kötü))))) desemde deneme yanılma yoluyla ikincisinde başardım......
elmalı tatları severim bu da krem karamel tadında hoş bir lezzet.......

malzemeler
elma harcı için 
7-8 elma
1 kahve fincanı şeker
kreması
1 kg süt
3 yumurta sarısı(beyazları merenge)
1 su bard şeker
4 çorba kaşığı un
1 paket vanilya
mereng için
3 yumurta akı
6 çorba kaşığı pudra şekeri
yapılışı
elmaları küp küp doğrayıp şekerle teflon tencere de karemelize edin dikdörtgen borcama dökün
karemelize ettiğiniz teflonu yıkamadan krema malzemelerini koyup kaynatın ve elmaların üzerine dökün
yumurta aklarını pudra şekeriyle çırpın köpürünce kremanın üzerine ilave edin önceden ısıtılmış 100 dereceli fırında 1 saat pişirin
not=fırın ayarları değişebilir siz merengi yakmamaya bakın))))
not2=yumurtalar fazla deyil emin olun koku hassasiyeti olan komşum bile anlamadı
tad konusunda gönlünüz rahat olsun
not3=fırın ayarı turbo olsun
ankara dan sevgi ve muhabbetler........

9 yorum:

  1. biliyormusun :?
    benim 17 sene önceki tarflerimden biridir..
    aman ne sevilir, ne rağbet ne ilgi görürdü !!
    :))))
    ellerine sağlık

    çok sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bilmiyordum=))))
    ve de sen biliyormusun benim kadar tatlı düşkünü biri ilk defa yedim))

    rağbet görmesi eminim lezzetindendir......

    YanıtlaSil
  3. S.a eminecim hic yemedigim ve gormedigim bie tatli eminim sen beyendiysen cok guzeldir ellerine saglik sevgilerimle takipteyiz

    YanıtlaSil
  4. Mereng, Meringues...cocukken, Gostepede kosediki pastaneden en cok alip yedigim tatli...yil 1984 siralari ...bilginize sunuarim

    YanıtlaSil
  5. http://www.deliaonline.com/how-to-cook/eggs/how-to-make-meringues.html

    YanıtlaSil
  6. sevgili homeschooled bu tatlı eski bir tatlıymı haklısınız sadece ben yeni keşfettim ilginize tşk

    sevgili adsız kim oldığunu bulmaya çalışıyorummm en son nurdoğan ya da fatma yavuz dedim hangisisinn=))) takipte edilmek guzel))))

    YanıtlaSil
  7. Ben ilk defa duydum bu tatlıyı ama rengine görüntüsüne bayıldım.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. ben artik gece yarilarina kadar pasta vs pisirmiyorum...
    ve basaramamak çok kötüuuuuuu, hiç sevmem, kendime çok sinir olurum :(

    senin merenglerin harika olmus canim, rengine bayildim :)

    YanıtlaSil
  9. sunumu daha güzel hale getirmek için ne yapabiliriz??

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters